25 czerwca 2020

Jak rozpocząć pozytywnie dzień?

Hej kochani!
Czy u Was również jest taka beznadziejna pogoda? U mnie od kilku dni pada deszcz, nie można nigdzie wyjść, ani pojechać. Nie jestem zadowolona, w jaki sposób rozpoczął się mój urlop, ale cóż. Jakoś żyć trzeba. Dlatego w dzisiejszym wpisie chciałabym pokazać Wam, że również, gdy pada deszcz, gdy pogoda nie dopisuje lub humor jest beznadziejny, można pozytywnie rozpocząć dzień. Bywają dni, kiedy ciężko zmotywować się do wstania z łóżka, kiedy nie mamy motywacji do pracy, albo wystarczająco dużo sił, aby przeżyć kolejny dzień. Dlatego zapraszam Was do skorzystania z moich rad, aby z dobrym samopoczuciem zacząć dzień.


  • Wypij szklankę wody, najlepiej z cytryną!

 Szklanka wody tuż po przebudzeniu może zdziałać cuda. Jest niezbędna do prawidłowej pracy całego naszego organizmu, w tym także mózgu. Woda pomaga wyeliminować z naszego organizmu wszystkie toksyny. Przez brak wody możemy się odwodnić, a to z kolei prowadzi do spadku ciśnienia krwi. Zwiększa uczucie pełności i nieznacznie przyśpiesza metabolizm, co może pomóc w utracie wagi. Ponadto picie wody z cytryną idealnie nawadnia organizm w upalnie dni, poprawia nastrój i dodaje energii, przeciwdziała zaparciom oraz poprawia wydajność w trakcie ćwiczeń i pomaga zapobiegać występowaniu kamieni. Jak widzicie picie wody z dodatkiem cytryny, ma same zalety. Dla osób, które lubią eksperymentować, jest mnóstwo przepisów w internecie, w jaki sposób taką wodę można dodatkowo urozmaicić!


  • Poruszaj się trochę, np. porozciągaj się lub potańcz chwilę przy ulubionej muzyce!

Wykonując poranne przeciąganie, rozciągamy swoje mięśnie grzbietu, brzucha, nóg i rąk. Rozciągamy również ścięgna i rozgrzewamy wszystkie stawy. Poprawiamy w ten sposób cyrkulację krwi, rozgrzewamy cały układ ruchu i aktywujemy go do prawidłowego funkcjonowania. Dodatkowo powodujemy rozbudzenie naszego organizmu. Warto tuż po przebudzeniu wykonać kilka ćwiczeń między innymi przysiady, skłony boczne, krążenia ramion i bioder oraz skłony głowy w przód, tył i na boki. Jeśli ktoś nie przepada za taką aktywnością fizyczną, to również dobrym pomysłem będzie taniec przy ulubionej muzyce. Ja niestety nie potrafię tańczyć, ale bardzo dobrze się bawię, udając, że umiem przy swojej ulubionej muzyce. Od razu samopoczucie się poprawi!


  • Zjedz smaczne i pożywne śniadanie!
Śniadanie jest pierwszym posiłkiem, jaki dostarczamy naszemu organizmowi. Zdrowe, odżywcze śniadanie ma szczególne znaczenie dla naszego mózgu. Powinniśmy wiedzieć, że po 6-8 godzinach snu, nasze ciało potrzebuje energii. Mózg natomiast wymaga odpowiedniej porcji glukozy, która jest mu niezbędna do prawidłowego funkcjonowania. Oraz należy wiedzieć jakie produkty wybrać, by wspomagać produkcję serotoniny oraz by dostarczyć odpowiednią ilość protein. Dzięki temu będziemy się cieszyć dobrym samopoczuciem. Do takich produktów należą: jaja, grecki jogurt naturalny, płatki owsiane, biała herbata, czarna czekolada oraz owoce. Podsumowując, jeśli odczuwamy potrzebę polepszenia samopoczucia i zasobów naszej energii wystarczy pozwolić sobie na zdrowe odżywianie.




  • Nie zaczynaj dnia od sprawdzania, co słychać w cudzym życiu - zadbaj o swoje!
Telefon jest pierwszą rzeczą, po którą sięgasz tuż po przebudzeniu i ostatnią, którą odkładasz przed pójściem spać? To niedobry znak! Telefony zawładnęły naszym życiem. Nie tylko ułatwiają szybki kontakt z drugą osobą, lecz także służą rozrywce. Niestety łatwo się od nich uzależnić. A niektóre osoby są tak bardzo uzależnione od telefonu, że pierwszą rzeczą, jaką robią po przebudzenie to sprawdzenie co słychać u znajomych, gdzie byli i co robili. Zamiast tego złego nawyku powinni wykorzystać czas, aby zadbać o swoje życie oraz zdrowie. A dla osób uzależnionych mam kilka rad: kontroluj czas, wyłącz bezużyteczne powiadomienia, wyłącz wibracje w telefonie, znajdź sobie inne zajęcie, odkładaj telefon w miejsce poza zasięgiem twojego wzroku. Bo pamiętaj, życie jest za krótkie, żeby żyć czyimś życiem!


  • Pomyśl o tym, co dobrego może Cię spotkać tego dnia!
 Pierwsza godzina po przebudzeniu decyduje, w jaki sposób wykorzystamy dany dzień. To, co robisz rano i jak wykorzystujesz poranek, ma duży wpływ na kolejne godziny, które są dopiero przed Tobą. Dobrze wykorzystanie porannych godzin może pozytywnie wpłynąć na samopoczucie, jasność myślenia i produktywność. Dlatego dobrym pomysłem jest zaplanowanie dnia i zastanowienie się co dobrego spotka nas w ciągu dnia. Bardzo lubię z rana usiąść i wypisać wszystkie cele, zadania, obowiązki, które muszę wykonać w ciągu dnia. Również wypisanie przyjemności, jakie nas spotkają, dadzą dużego kopa do działania. Wypisuję dosłownie wszystko, te drobne rzeczy i te ważniejsze. Dzięki temu mam wszystko na papierze i nie muszę się martwić, że o czymś zapomnę. Brak stresu poprawia jeszcze bardziej nasze samopoczucie!

Nie wiem, jak jest u Was, ale dla mnie te rady bardzo pomagają. Tym bardziej, gdy pogoda za oknem nie dopisuje i brakuje mi motywacji. Wystarczą dwie godziny z rana, aby mój dzień upłynął w pozytywnym nastroju i w świetnym humorze. Z chęcią dowiem się, co Was motywuje do wstania rano z łóżka, swoje propozycje piszcie w komentarzach, a ja z przyjemnością je przeczytam! Do następnego!

11 czerwca 2020

Jasnowłosa w podróży #Tykocin

Hej kochani!
Dopiero niedawno zrozumiałam, że przepadam za podróżami, bardzo lubię jeździć samochodem i uwielbiam poznawać nowe miejsca. Przez ostatni rok zwiedziłam tyle nowych miejscowości niż przez 20 lat swojego życia. Mam tyle wspomnień, że trudno mi w to uwierzyć. I bardzo się cieszę z tego powodu, ponieważ wspomnienia to najlepsza rzecz, jaką możemy przywieźć z podróży.
Dzisiejszy wpis będzie typowo fotograficzny, ponieważ chciałabym Wam pokazać miejsce, w którym miałam okazję być jakiś czas temu, czyli w Tykocinie. Pomyślałam sobie, że świetnym pomysłem będzie, jeśli na blogu stworzę nową serię. Będę pokazywała Wam zdjęcia i miejsca, które odwiedziłam! Będzie to nowe, podróżnicze wydanie! Mam nadzieję, że dzięki temu poznacie nowe, piękne miejsca! Oraz będziecie mogli przeczytać moją opinię, czy warto jechać i jakie emocje towarzyszyły mi w czasie podróży.
Tykocin to miasto w województwie podlaskim, w powiecie białostockim, siedziba gminy miejsko-wiejskiej Tykocin, położone w kotlinie Biebrzańskiej nad Narwią, na zachód od Białegostoku. W Tykocinie przebywali wielokrotnie królowie oraz książęta polscy. Duża liczba zabytków, a przede wszystkim zachowany oryginalny układ przestrzenny miasta, z widoczną do dzisiaj granicą części żydowskiej, z oryginalną synagogą (muzeum) powoduje, że miasto jest odwiedzane przez turystów z kraju i zagranicy.

Jeśli mam być szczera to miasto jest bardzo ładne. A ruiny zamku zachwycają swoim wyglądem. Mimo tego, że miejscowość nie jest bardzo znana, to jest idealna, aby w wolnym dniu wyskoczyć z rodziną na taki jednodniowy wypad! Spacer, zwiedzanie oraz pyszne lody. Brzmi idealnie! Mimo tego, że u mnie obyło się bez lodów, bo jednak w kwietniu to jest jeszcze za wcześnie. To mimo wszystko jestem bardzo zadowolona z wyjazdu!












Do następnego!