Hej kochani!
Czy u Was również jest taka beznadziejna pogoda? U mnie od kilku dni pada deszcz, nie można nigdzie wyjść, ani pojechać. Nie jestem zadowolona, w jaki sposób rozpoczął się mój urlop, ale cóż. Jakoś żyć trzeba. Dlatego w dzisiejszym wpisie chciałabym pokazać Wam, że również, gdy pada deszcz, gdy pogoda nie dopisuje lub humor jest beznadziejny, można pozytywnie rozpocząć dzień. Bywają dni, kiedy ciężko zmotywować się do wstania z łóżka, kiedy nie mamy motywacji do pracy, albo wystarczająco dużo sił, aby przeżyć kolejny dzień. Dlatego zapraszam Was do skorzystania z moich rad, aby z dobrym samopoczuciem zacząć dzień.


  • Wypij szklankę wody, najlepiej z cytryną!

 Szklanka wody tuż po przebudzeniu może zdziałać cuda. Jest niezbędna do prawidłowej pracy całego naszego organizmu, w tym także mózgu. Woda pomaga wyeliminować z naszego organizmu wszystkie toksyny. Przez brak wody możemy się odwodnić, a to z kolei prowadzi do spadku ciśnienia krwi. Zwiększa uczucie pełności i nieznacznie przyśpiesza metabolizm, co może pomóc w utracie wagi. Ponadto picie wody z cytryną idealnie nawadnia organizm w upalnie dni, poprawia nastrój i dodaje energii, przeciwdziała zaparciom oraz poprawia wydajność w trakcie ćwiczeń i pomaga zapobiegać występowaniu kamieni. Jak widzicie picie wody z dodatkiem cytryny, ma same zalety. Dla osób, które lubią eksperymentować, jest mnóstwo przepisów w internecie, w jaki sposób taką wodę można dodatkowo urozmaicić!


  • Poruszaj się trochę, np. porozciągaj się lub potańcz chwilę przy ulubionej muzyce!

Wykonując poranne przeciąganie, rozciągamy swoje mięśnie grzbietu, brzucha, nóg i rąk. Rozciągamy również ścięgna i rozgrzewamy wszystkie stawy. Poprawiamy w ten sposób cyrkulację krwi, rozgrzewamy cały układ ruchu i aktywujemy go do prawidłowego funkcjonowania. Dodatkowo powodujemy rozbudzenie naszego organizmu. Warto tuż po przebudzeniu wykonać kilka ćwiczeń między innymi przysiady, skłony boczne, krążenia ramion i bioder oraz skłony głowy w przód, tył i na boki. Jeśli ktoś nie przepada za taką aktywnością fizyczną, to również dobrym pomysłem będzie taniec przy ulubionej muzyce. Ja niestety nie potrafię tańczyć, ale bardzo dobrze się bawię, udając, że umiem przy swojej ulubionej muzyce. Od razu samopoczucie się poprawi!


  • Zjedz smaczne i pożywne śniadanie!
Śniadanie jest pierwszym posiłkiem, jaki dostarczamy naszemu organizmowi. Zdrowe, odżywcze śniadanie ma szczególne znaczenie dla naszego mózgu. Powinniśmy wiedzieć, że po 6-8 godzinach snu, nasze ciało potrzebuje energii. Mózg natomiast wymaga odpowiedniej porcji glukozy, która jest mu niezbędna do prawidłowego funkcjonowania. Oraz należy wiedzieć jakie produkty wybrać, by wspomagać produkcję serotoniny oraz by dostarczyć odpowiednią ilość protein. Dzięki temu będziemy się cieszyć dobrym samopoczuciem. Do takich produktów należą: jaja, grecki jogurt naturalny, płatki owsiane, biała herbata, czarna czekolada oraz owoce. Podsumowując, jeśli odczuwamy potrzebę polepszenia samopoczucia i zasobów naszej energii wystarczy pozwolić sobie na zdrowe odżywianie.




  • Nie zaczynaj dnia od sprawdzania, co słychać w cudzym życiu - zadbaj o swoje!
Telefon jest pierwszą rzeczą, po którą sięgasz tuż po przebudzeniu i ostatnią, którą odkładasz przed pójściem spać? To niedobry znak! Telefony zawładnęły naszym życiem. Nie tylko ułatwiają szybki kontakt z drugą osobą, lecz także służą rozrywce. Niestety łatwo się od nich uzależnić. A niektóre osoby są tak bardzo uzależnione od telefonu, że pierwszą rzeczą, jaką robią po przebudzenie to sprawdzenie co słychać u znajomych, gdzie byli i co robili. Zamiast tego złego nawyku powinni wykorzystać czas, aby zadbać o swoje życie oraz zdrowie. A dla osób uzależnionych mam kilka rad: kontroluj czas, wyłącz bezużyteczne powiadomienia, wyłącz wibracje w telefonie, znajdź sobie inne zajęcie, odkładaj telefon w miejsce poza zasięgiem twojego wzroku. Bo pamiętaj, życie jest za krótkie, żeby żyć czyimś życiem!


  • Pomyśl o tym, co dobrego może Cię spotkać tego dnia!
 Pierwsza godzina po przebudzeniu decyduje, w jaki sposób wykorzystamy dany dzień. To, co robisz rano i jak wykorzystujesz poranek, ma duży wpływ na kolejne godziny, które są dopiero przed Tobą. Dobrze wykorzystanie porannych godzin może pozytywnie wpłynąć na samopoczucie, jasność myślenia i produktywność. Dlatego dobrym pomysłem jest zaplanowanie dnia i zastanowienie się co dobrego spotka nas w ciągu dnia. Bardzo lubię z rana usiąść i wypisać wszystkie cele, zadania, obowiązki, które muszę wykonać w ciągu dnia. Również wypisanie przyjemności, jakie nas spotkają, dadzą dużego kopa do działania. Wypisuję dosłownie wszystko, te drobne rzeczy i te ważniejsze. Dzięki temu mam wszystko na papierze i nie muszę się martwić, że o czymś zapomnę. Brak stresu poprawia jeszcze bardziej nasze samopoczucie!

Nie wiem, jak jest u Was, ale dla mnie te rady bardzo pomagają. Tym bardziej, gdy pogoda za oknem nie dopisuje i brakuje mi motywacji. Wystarczą dwie godziny z rana, aby mój dzień upłynął w pozytywnym nastroju i w świetnym humorze. Z chęcią dowiem się, co Was motywuje do wstania rano z łóżka, swoje propozycje piszcie w komentarzach, a ja z przyjemnością je przeczytam! Do następnego!

15 komentarzy:

  1. Niby takie oczywiste, a jednak często o tym zapominamy. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Śniadanko ! Oj tak im lepsze tym lepszy dzień :D Z nimi wiem że jeśli zjem takie na które mam ochotę o wiele pozytywniejszy start dnia. I myślenie o tym co ciekawego mnie spotka :D
    by-tala.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo przydatne rady, szczególnie ta że smacznym śniadaniem. Od jakiegoś czasu staram się jeść smaczne i pożywne śniadania i faktycznie dzień rozpoczyna się lepiej 😊

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ciekawy wpis. Mi największą przyjemność z rana sprawia dobre śniadanie. 😁 Ale trzeba przyznać, że przedstawione tutaj rozwiązania pomogą zmotywować się na cały dzień. :)

    Pozdrawiam
    Piotrek
    www.muzykanakolkach.pl

    OdpowiedzUsuń
  5. Woda z cytryną, ruch z rana i zajęcie się samym sobą to są czynniki, które kazdy z nas powinien mieć w rutynie! I fajnie, że ujęłaś to tutaj, bo nasze życie jest nasze - a cudzie, jest cudze. Powinniśmy swoim decyzjom i planom poświęcać więcej czasu, niż innym ☺

    OdpowiedzUsuń
  6. Wszytskie rady wypisane stosuje od dłuższego czasu i daje to rezultaty, nie ma po co od rana myśleć że będzie źle, bo dołujemy się tylko :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja swój dzień rozpoczynam od wypicia cappuccina i pożywnego śniadanka.
    Plan dnia tworzę w swojej głowie zazwyczaj dzień wcześniej, dzięki czemu budząc się rano wiem, co będę działać.
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja zaczynam od telefonu i śniadania i już jest lepiej ;p

    OdpowiedzUsuń
  9. Pozytywne nastawienie od rana na pewno sprawi, że dzień będzie lepszy, a zdrowe śniadanko i woda z cytryną powinny być nawykiem :)
    nicoles travel journal

    OdpowiedzUsuń
  10. Dzięki Ci wielkie za ten wpis! Postaram się wdrożyć te rady do mojego życia. <3

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo dobre rady :D Mi zawsze pomaga na rozbudzenie się umycie twarzy zimną wodą i to sprawia, że potem mój dzień jest lepszy :D Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  12. Czasem naprawdę ciężko o pozytywne myślenie, ale zawsze warto się starać.
    Miłego i pełnego pozytywów dnia Ci życzę :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo fajny wpis! Niby wiele rzeczy jest oczywistych, ale w codziennym pędzie o nich zapominamy :)

    OdpowiedzUsuń
  14. naprawdę rady w punkt, u mnie pierwsze trzy zawsze działają na mój lepszy dzień i są dla nas mega zdrowe fizycznie i mentalnie.
    Pozdrawiam cieplutko ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Dziękujemy za sugestie, które podałeś, aby dzień był podekscytowany. Pozdrowienia z Indonezji.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za każdy komentarz.
Z przyjemnością wejdę do osób, które przeczytały wpis!